დედამიწა ავად არის
მზე და მთვარე
ისინი საუბრობენ დედამიწაზე,
ისინი ხედავენ მას ძალიან დაღლილი
და ავად გამოიყურება.
მისი ცა ნაცრისფერია
ეს არ არის ლურჯი, არც ნათელი,
შენი ზღვარი ბინძურია
და ფერმკრთალი თევზი.
მდინარეები წყლის გარეშე
მინდვრები ძალიან მშრალი
და ხეები მოჭრილია
წინსვლისკენ
დათუნიები არ იბზარება,
ფრინველი არ მიგრირებს,
როდესაც ეძებს მას.
ძალიან მშვიდი ბავშვია
ის ისმენს მათ საუბარს,
მე არაფერი ვიცოდი,
მას სურს დაეხმაროს!
დაპირება ვარსკვლავებს
იზრუნე დედამიწაზე,
დაზოგე, გადამუშავება,
ყოველთვის დაიცავი იგი.
1. კითხვების თამაში
- ვისზეა ლექსი?
- რა ხდება დედამიწასთან?
- რატომ გგონია, რომ ეს ხდება მისთვის?
- რა შეგიძლიათ გააკეთოთ, რომ მასზე იზრუნოთ?
2. დაკარგული ზმნის ძებნაში
კიდევ ერთი წინადადება, რომლის გაკეთებაც შეგიძლიათ ბავშვებთან, ამ შემთხვევაში უფროსებთან მიმართებაში, არის ზმნის ძიება და იმის თქმა, თუ რომელ ზმნაზე დაძაბულია ისინი კონიუგურობით. მაგალითად: დაზოგე infinitive.
დედამიწა
სამყაროში ასეა,
დედამიწა იბრუნებს,
ბუნებას თუ მოვუვლით-
მაშინ ჩვენზეც იზრუნებს:
ტყე ისევ იშრიალებს,-
სუფთა ჰაერს გვასუნთქებს,
მიწა აყვავილდება,-
თავის ნაყოფს გვაჩუქებს.
მდელო-ყვავილს მოგვართმევს,
ყანა თავთავს მოისხამს.
წყარო,- წყურვილს მოგვიკლავს,
მზე, -ახალ დღეს მოიყვანს.
დედამიწა უკანვე
ჩვენს სიკეთეს გვიბრუნებს.
მოვეფეროთ ბუნებას,-
ის კი ჩვენზე იზრუნებს!
Комментариев нет:
Отправить комментарий