ადამინი, დედამიწის პირველი მტერი და უკანასკნელი იმედი ! დაიცავი დედა, დედა მიწა!

პროექტის წარდგენა ხარისხის ნიშანზე

 პროექტის მოკლე აღწერა

განობის მიზნით განხორციელდა აქტივობა კითხვარების საშუალებით. ჩატარდა პროექტის ლოგოს კონკურსი. მუცდმივად ტარებოდა სამუშაო შეხვედრები. მე-13 მიზანი გააცნო  გეოგრაფიის  ექსპერტმა მაია ბლიაძემ. მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაცია, მოამზადეს და წარმოადგინეს  პრეზენტაციები. გაზომეს საკუთარი ეკოლოგიური ნაკვალევი. 22 მარტს  მოამზადეს ბუკლეტი, ჩაატარეს საუბრები თანასკოლელებთან და თემის წარმომადგენლებთან. კვირეულის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობების დროს დააასუფთავეს სკოლის  გარემო, დარგეს მცენარეები, ჩაატარეს მასტერკლასები და გაუზიარეს ერთმანეთს გამოცდილება. გაიმართა შეხვედრა ლადო აფხაზავასთან. დედამიწის დღესთან დაკავშირებით გაიმართა ფილმის ჩვენება. მოამზადეს პოსტერები, საინფორმაციო ბროშურები და გაავრცელეს სკოლაში. დაითესა მიკრო-მწვანილი.15 მაისისთვის მოეწყო მოსწავლეების მიერ შესრულებული ნახატების   ვირტუალური  გამოფენა emaze.com ინსტრუმენტის გამოყენებით.

ბიომრავალფეროვნების მსოფლიო დღეს  პოსტერების გამოფენა. პროგრამა artsteps.com-ის გამოყენებით შეიქმნა ვირტუალური პოსტერების გამოფენა.


ბმულები პროექტის შედეგებზე


http://dedamitsis-mcvelebi.simplesite.com/448299811

https://etwinningplusqartvelimaswavleblebi.blogspot.com/?zx=d84af5a384c5b1b


პროექტის აღწერა

პროექტზე მუშაობისას ჩვენი საგანმანათლებლო  მიზანი იყო  მოსწავლეებში ეკოლოგიური წიგნიერების კომპეტენციის განვითარება;  კლიმატის ცვლილების გარემოზე მოქმედებიგაცნობიერება; მოსწავლეებში ციფრული ტექნოლოგიების მიზნობრივად გამოყენების უნარ-ჩვევის განვითარება; ასევე სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციის განვითარება.

    მიზნების შესასრულებლად გამოვიყენეთ შემდეგი პედაგოგიური მიდგომები: კვლევა; ჯგუფური, ინდივიდუალური მუშაობა; ლექცია/სემინარები; ონლაინ თამაშები; კონფერენცია; მიღებული ინფორმაციის გაზიარება თემთან;  პლატფორმის ( FOOTPRINT)  გაცნობა და მასზე მუშაობა. ინფორმაციის მიწოდება დიალოგის ფორმით. ინტერაქცია ექსპერტთან და ცნობილ ადამიანთან ( მაია ბლიაძე, ლადო აფხაზავა) ; სწავლა კეთებით; ციფრული ინსტრუმენტების გამოყენებით რესურსების შექმნა; ინტეგრირებული სწავლება.


სასწავლო პროგრამაში ინტეგრაცია


მოვახდინეთ პროექტის ინტეგრირება ეროვნულ სასწავლო გეგმაში შემდეგნაირად: გამოვიყენე  WEB 2.0 ინსტრუმენტები, რათა მოსწავლე დაუფლებოდა ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებთან დაკავშირებული ძირითად ცნებებსა და ოპერაციებს.

მოსწავლეები ახასიათებდნენ, აღწერდნენ, აჯგუფებდნენ  ტიპობრივ ეკოსისტემებს და მსჯელობდნენ  ბიომრავალფეროვნების მნიშვნელობაზე და მის თავისებურებაზე.

მოსწავლეები ეცნობოდნენ სხვადასხვა ტიპის ტექსტს,  გამოხატავდნენ საკუთარ დამოკიდებულებას  განხილული საკითხების მიმართ. ფილმის ყურებისას  განივითარეს  მსჯელობის,ანალიზის, სინთეზის, შეფასების უნარები. ფილმის ყურებისას ამოიცნობდნენ სახე-სიმბოლოებს. მოსწავლეებმა შეძლეს სხვადასხვა ტიპის მცირე ზომის მარტივი ტექსტების შექმნა ნაცნობ თემატიკაზე. ჩამოუყალიბდათ სამყაროს ერთიანობის განცდა.  განუვითარდათ გარემოს ესთეტიკური აღქმის, მშვენიერების განცდა და მხატვრული გემოვნება. გამოუმუშავდათ პასუხისმგებლობა და მზრუნველი დამოკიდებულება  ბუნებრივი გარემოს მიმართ,  გარემოში ადეკვატურად და ეთიკურად მოქმედების უნარი. მდგრადი განვითარების პრინციპების გააზრება და მათ საფუძველზე მოქმედება. სამოქალაქო აქტივობებში მოხალისეობის საფუძველზე ჩართულობის მნიშვნელობის გაცნობიერება.

მოსწავლეებს პროექტზე მუშაობის დროს ისწავლეს  დედამიწისა და გარესამყაროს შესწავლა;განუვითარდათ შემდეგი უნარები: დაკვირვების, აღწერის, კლასიფიცირების, განჭვრეტა/ჰიპოთეზის გამოთქმის, დაგეგმვის, ექსპერიმენტის/ცდის ჩატარების, ანალიზის, დასკვნის გამოტანისა და შეფასების, მოდელირების,

 განუვითარდათ საბუნებისმეტყველო დისციპლინების მიმართ ინტერესი; გაიაზრეს საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების მნიშვნელობა;  გაიაზრეს ჯანმრთელობის, ჯანსაღი და უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობა; ასევე განივითარეს  მოძიებული ინფორმაციის  გაავრცელების უნარი  საკუთარ სკოლაში და

  ადგილობრივ თემში; ფართო აუდიტორიის წინაშე პრეზენტაციის წარდგენის  უნარი; ციფრულ ტექნოლოგიების  მიზნობრივად გამოყენების უნარი; განუვითარდათ სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია;


პარტნიორ სკოლებს შორის თანამშრომლობა

პროექტის მიმდინარეობისას მუდმივად ვგეგმავდით და ვატარებდით სამუშაო შეხვედრებს პროექტში  ჩართულ პედაგოგებთან.  ვუზიარებდით ერთმანეთს საკუთარ მოსაზრებებს, ვგეგმავდით  შემდგომ აქტივობებს, მის განხორციელების გზებს.  შეხვედრები იმართებოდა eTwinninLive , MS Teams -ის დახმარებით.  ერთ -ერთ შეხვედრა ერქვა ასე: ვითამაშოთ  Kahoot-ი :  ერთ-ერთი სამუშაო შეხვედრა მიეძღვნა  kahoot-ში მუშაობის გამოცდილების გაზიარებას. Twinspase-ს ფორუმზე შევქმენით დისკუსია, სადაც თამაშისთვის საჭირო კითხვები განვათავსეთ, რის საფუძველზეც  შევქმენით ტესტი და ვათამაშეთ მოსწავლეები. ამ  აქტივობამ დიდი ხალისი და მოწონება  დაიმსახურა. ფორუმზე  გაიმართა დისკუსია მოსწავლეთა მიერ  მოძიებულ და სასწავლო  მასალებზე დაყრდნობით  პრობლემის გააზრებასა და არასახარბიელო შედეგების შეფასებაზე, გაიაზრეს წყლის როლი ადამიანისა და ცოცხალი ორგანიზმების ზრდასა და განვითარებაში;   საკუთარი შეხედულება წარმოდგინეს არგუმენტირებულად.  


ბმულები TwinSpace- ის სივრცეში, რომლებიც აჩვენებს  პასუხებს.:


https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1239907

 

https://live.etwinning.net/events/event/169900

 

https://twinspace.etwinning.net/137070/forum/168683

 

https://twinspace.etwinning.net/137070/forum/178430

 



ტექნოლოგიის გამოყენება


პროექტის ფარგლებში მომზადდა საპრეზენტაციო მასალები სხცადასხვა პროგრამებში.  კერძოდ,  Microsoft Word -ში ათვსებდნენ მოძიებულ ინფორმაციას, PowerPoint- მოსწავლეები აწყობდნენ პრეზენტაციებს,  Google Docs, Google Forms-ში შევადგინეთ კითხვარები მასწავლებლებისა და მოსწავლეებისათვის, Google Slides-ს გამოვიყენეთ კლიმატის საერთაშორისო დღის აღსანიშნავად, esri.com, fliphtml5.com გამოვყენეთ ელექტრონული წიგნის შესაქმნელად, რომელშიც განვათავსეთ პედაგოგთა და მოსწავლეთა გამოკითხვის შედეგები,Google My Maps-ს პროგრამაში მოვნიშნეთ მონაწილე სკოლების ლოკაცია, Biteable.com- ში შევქმენით პრეზენტაციები,  საპრეზენტაციოდ ასევე გამოვიყენეთ genial.ly, canva.com, wakelet.com, renderforest.com, Flipgrid.com საშუალებით პედაგოგებმა პედაგოგებმა წარადგინეს საკუთარი თავი, padlet.com გამოვიყენეთ მოსწავლეების მიერ საკუთარი თავის წარსადგენად, ასევე პროექტის შედეგების შესაფასებლად,  blogger.com-ზე შევქმენით პროექტის გვერდი, სადაც განვათავსეთ პროექტის ფარგლებში განხორციელებული ყველა აქტივობა, facebook.com-ს ვიყენებდით მასალების გასაზიარებლად და საკომუნიკაციოდ,ხოლო პლატფორმა TEAMS-ს ვიყენებდით სამუშაო შეხვედრების, კონფერენციებისა და მოწვეულ სტუმრებთან შეხვედრებისათვის. kahoot.com გამოვიყენეთ ტესტის შესაქმნელად, footprintcalculator.org-ზე დავითვალეთ ჩვენი ეკოლოგიური ნაკვალევი, OneNote-საშუალებით განხორციელდა შესრულებული სამუშაოების მონიტორინგი,  storyjumper.com- ზე ISSUU.com-სა და  ourboox.com- ზე შეიქმნა ელ. წიგნები, emaze.com-სა და  artsteps.com-ზე შევქმენით ვირტუალური საგამოფენო სივრცეები. wheelofnames.com-ით  შეირჩა გამარჯვებული ლოგო.


ბმულები TwinSpace- ის სივრცეშირომლებიც აჩვენებს  პასუხებს.:


https://docs.google.com/forms/d/1H135R04vv7n0qDyt5Qn5BjM9tMXXVwHQaxwPPlAILiQ/viewform?edit_requested=true

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1248602

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1182499

https://etwinningplusqartvelimaswavleblebi.blogspot.com/

http://dedamitsis-mcvelebi.simplesite.com/448299811

https://www.facebook.com/groups/164882935237498

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a27eb31ae2ef54af9bea991e37725e178%40thread.tacv2/conversations?groupId=44b224d3-9a63-4403-a170-7637d63ed54b&tenantId=61d2e93c-423d-43b4-8f23-1580c2341952

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab46cfbd449d5453fb0fec27ccd57b3bd%40thread.tacv2/conversations?groupId=2c0676bd-0bb8-4c09-898a-2ba9161db7ad&tenantId=61d2e93c-423d-43b4-8f23-1580c2341952

https://www.footprintcalculator.org/?fbclid=IwAR2rMnRzhTTkI09ei8O2uXGJggyT02l7RiQvWscrxlvYLxW0GfSTjr4gCgY

https://emis188-my.sharepoint.com/:o:/g/personal/ganiashvili_irma_teachers_gov_ge/ElBlsf-xEOxLj6rducX2K4YB-xz_3Sn6w8tp_yQJPZeDBg?e=DcThA1

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1182558

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1182572

 

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1182573

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1359869



შედეგები, გავლენა და დოკუმენტაცია

პროექტზე მუშაობამ მოსწავლეებს განუვითარა  ეკოლოგიური წიგნიერების კომპეტენცია;

 მათ კარგად  გააცნობიერეს  კლიმატის ცვლილების მოქმედება  გარემოზე;

პროექტის შემდეგ მოსწავლეებმა ისწავლეს  როგორ შეარბილონ კლიმატის ცვლილებით გამოწვეული ეკოლოგიური პრობლემები.  შეძლეს მიღებულცოდნის გაზიარება. გამოიყენეს  თანამშრომლობითი უნარი როგორც საკუთარ სკოლასა და ადგილობრივ თემში, ასევე  პროექტის ფარგლებში მონაწილე სკოლებს შორის.

მოსწავლებს განუვითარდათ  ციფრულ ტექნოლოგიების  მიზნობრივად გამოყენების უნარ-ჩვევა;   ამაღლდა მათი ცნობიერება კიბერუსაფრთხოების კუთხით.  მაღლდა  სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია.

ა)  მე როგორც პროექტის პარტნიორი,  ვთვლი, რომ პროექტი განხორციელდა წარმატებით. აქტიურად ჩაერთვნენ  მონაწილე პედაგოგები და მოსწავლეები.   სამოქმედო გეგმის ყველა აქტივობა შესრულდა წინასწარ განსაზღვრული დროში. პროექტის ფარგლებში პერიოდულად ხორციელდებოდა მონიტორინგი, არსებულ მასალებზე დაყრდნობით ხდებოდა გეგმის გადახედვა და საჭიროების შემთხვევაში ვახდენდით მცირე მოდიფიცირებას. აქტიურად მიმდინარეობდა სამუშაო შეხვედრები პედაგოგებს შორის გამოცდილების გაზიარების მიზნით. ვფიქრობ, რომ  პროექტის წარმატება  განაპირობა თემის აქტუალობამ, მრავალფეროვანმა და  საინტერესოდ დაგეგმილმა აქტივობებმა. პროექტი იქნება სხვებისთვის სამაგალითო და მოტივაციის მიმცემი.

პროექტის  ამსახველი ფოტო-ვიდეო მასალა პერიოდულად ქვეყნდებოდა როგორც დახურულ ჯგუფებში, ასევე საჯარო სივრცეში ( დაცული იყო  როგორც საავტორო უფლებები ისე მოსწავლეთა კონფიდენციალურობა). ასევე განთავსდა პროექტის ფარგლებში შექმნილ  ბლოგსა და  საიტზე.   პროექტი გამოქვეყნდა ჟურნალში ,,სკოლის მართვა“.

 ასევე  წარვადგინე სასკოლო საზოგადოების წინაშე.


 

ბმულები TwinSpace- ის სივრცეშირომლებიც აჩვენებს  პასუხებს.:

 https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1182498

 

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1251670

https://etwinningplusqartvelimaswavleblebi.blogspot.com/

http://dedamitsis-mcvelebi.simplesite.com/448299811

 

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1182501

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1405056

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1426441

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1461841

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1486130

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1420609

https://emis188-my.sharepoint.com/:o:/g/personal/ganiashvili_irma_teachers_gov_ge/ElBlsf-xEOxLj6rducX2K4YB-xz_3Sn6w8tp_yQJPZeDBg?e=DcThA1

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1515214

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1574339

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1670408

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1586692

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1674923

 

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1628647

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1629753

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1629754

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1642772

https://twinspace.etwinning.net/137070/pages/page/1674921


ჩემი  წვლილი პროექტში


პროექტის ფარგლებში ბევრი აქტივობა განვახორციელე  მოსწავლეებთან ერთად. ვიყავი ფასილიტატორის როლში, ხოლო მოსწავლეები აქტიური მონაწილეები.  შევასწავლე  სხვადასხვა ონლაინ ინსტრუმენტებისა და აპლიკაციების  გამოყენება,   სანდო წყაროზე დაყრდნობით  ინფორმაციის  მოძიება  და გამოყენება. რამაც ხელი შეუწყო პროექტის წარმატებით დასრულებას.  პროექტში დიდი წვლილი მაქვს შეტანილი. კერძოდ: შევქმენი თიმსისა ჯგუფი, როგორც ინფორმაციის გაზიარებისთვის, ასევე შეხვედრებისთვის, კონფერენციის ჩასატარებლად. გავაკეთე პროექტის ბლოგი, ბიომრავალფეროვნებისთვის შექმნილი პოსტერებისთვის გავაკეთე ვირტუალური გამოფენა.  ინსტრუმენტ პადლეტის გამოყენებით, შევქმენი გვერდი  როგორც გაცნობისთვის, ასევე, უკუკავშირისთვის. მოვიწვიე და შევახვედრე მოსწავლეებს  ექსპერტი მაია  ბლიაძე, პროფესორი რუსუდან კვარაცხელია, საუკეთესო მასწავლებელი ლადო აფხაზავა. ვაწარმოებდი მონიტორინგს და მუდმივად ვეხმარებოდი პროექტში ჩართულ ახალბედა ითვინერებს.  

Комментариев нет:

Отправить комментарий

21 მარტი ტყის საერთაშორისო დღე

21 მარტი ტყის საერთაშორისო დღე

22 მარტი - წყლის რესურსების დაცვის საერთაშორისო დღე

22 მარტი - წყლის რესურსების დაცვის საერთაშორისო დღე

22 აპრილი - დედამიწის დღე

22 აპრილი - დედამიწის დღე

5 ივნისი - გარემოს დაცვის მსოფლიო დღე

5 ივნისი - გარემოს დაცვის მსოფლიო დღე